Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Οι απόψεις για την σωτηρία της χώρας είναι σαν την κωλοτρυπίδα.


Όλοι έχουν από μία. 
Οι κυβερνήτες μας όμως φαίνεται ότι έχουν μια κοινή. Γι’ αυτό πρέπει να τους την ανοίξουμε λιγάκι, κάθε φορά που μας χέζουν, να θυμούνται ποιους υπηρετούν…  

Για τους ελάχιστους που πιστεύουν ακόμα, ότι δεν είστε προδότες της χώρας, αλλά εμπνευσμένοι σωτήρες της:.

Εγώ λοιπόν καθώς έφευγα σκεφτόμουν ότι: "Απ' αυτόν τον άνθρωπο εγώ είμαι σοφότερος. Γιατί, όπως φαίνεται, κανένας από τους δύο μας δεν γνωρίζει τίποτα σπουδαίο. Όμως αυτός νομίζει ότι γνωρίζει ενώ δεν γνωρίζει. Ενώ εγώ δεν γνωρίζω βέβαια τίποτα, αλλά ούτε και νομίζω ότι γνωρίζω. Φαίνεται ότι από εκείνον, γι' αυτόν ακριβώς το λόγο, είμαι λίγο σοφότερος, γιατί εκείνα που δεν γνωρίζω δεν νομίζω ότι τα γνωρίζω. Μετά πήγα σε κάποιον άλλον, από εκείνους που θεωρούνται σοφότεροι απ' αυτόν, και κατάλαβα ότι συμβαίνει και μ' αυτόν ακριβώς το ίδιο. Έτσι με αντιπάθησε κι εκείνος και πολλοί άλλοι.

Μετά απ' αυτά συνέχισα να πηγαίνω και σε άλλους, παρ' όλο που ένιωθα - και λυπόμουν και φοβόμουν - πως γινόμουν μισητός, ωστόσο μου φαινόταν ότι ήταν αναγκαίο να προτιμήσω να ερευνήσω τα λόγια του θεού. Έπρεπε λοιπόν να πάω, εξετάζοντας τι θέλει να πει ο χρησμός, σε όλους που θεωρούνταν ότι γνωρίζουν κάτι.

Και μα τον κύνα, άνδρες Αθηναίοι, - γιατί πρέπει να σας πω την αλήθεια - να τι μου συνέβη: Οι πιο φημισμένοι μου φάνηκαν να ξέρουν σχεδόν τα λιγότερα, όταν τους εξέταζα σύμφωνα με τα λόγια του θεού, ενώ άλλοι, που φαίνονταν κατώτεροι, ήταν πιο συνετοί άνδρες.

Από την απολογία του Σωκράτη.
Αφιερωμένο στον Γιωργάκη και την παρέα του.
Αν είχατε ψήγματα Ελληνικής παιδείας, είμαι σίγουρος, δεν θα είχατε πάρει εργολαβία την καταστροφή της χώρας.  

1 σχόλιο:

  1. symfwno apolyta me ton fylo na kalesi o k.eisageleas ton prwthypoyrgo kai toys ypoloipoys gia diaspora psevdwn eidhsewn kai symplirwno ton prwthypoyrgo gia apati gia ta lefta yparxoyn apati giati yfarpakse thn psifo ton ellhnwn

    ΑπάντησηΔιαγραφή